Dotacja unijna - iAML

Procedura AML jako obowiązek ustawowy

Zgodnie z ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, wszystkie instytucje obowiązane muszą posiadać i stosować procedurę wewnętrzną AML. Stanowi ona zapis konkretnych działań podejmowanych przez dany podmiot w kontekście przeciwdziałania praniu pieniędzy.

Procedura wewnętrzna AML powinna być dostosowana do typu instytucji obowiązanej z uwzględnieniem charakteru jej działalności i rozmiaru. Musi być spójna z oceną ryzyka i działaniami w obszarze AML.

Procedura wewnętrzna na miarę potrzeb

Opracowywane przez naszych ekspertów procedury wewnętrzne są dostępne w kilku wersjach.

Gotowa procedura AML

Gotowa
procedura AML

Ta wersja procedury AML (wzór dokumentu) jest kompletna, w pełni zgodna z ustawą AML oraz programem analitycznym iAML, a także dopasowana do specyfiki różnych typów instytucji obowiązanych.

Personalizowana procedura AML

Personalizowana
procedura AML

W razie potrzeby można dostosować brzmienie udostępnionego wzoru procedury AML do swoich indywidualnych potrzeb – samodzielnie lub z pomocą naszych ekspertów.

Procedura AML na zamówienie

Procedura AML
na zamówienie

Opracowując procedurę AML szytą na miarę, zaczynamy od zweryfikowania obecnej dokumentacji. Sprawdzamy jej spójność np. z oceną ryzyka, a następnie opracowujemy spersonalizowaną procedurę AML.

Treść procedury wewnętrznej od iAML

Wzór procedury wewnętrznej iAML zawiera wszystkie wymagane przez ustawodawcę elementy i opisuje działania podejmowane przez instytucję obowiązaną w obszarze AML.

  1. Osoby odpowiedzialne (koordynator programu i analityk transakcji, a także ich obowiązki).
  2. Ocena ryzyka instytucji obowiązanej.
  3. Środki bezpieczeństwa finansowego.
  4. Identyfikacja klientów w kontekście AML.
  5. Ocena ryzyka klienta.
  6. Analiza okoliczności transakcji, monitorowanie rachunków, zgłaszanie transakcji podejrzanych i ponadprogowych.
  7. Procedura wstrzymania transakcji i dokonywania blokady rachunku.
  8. Przekazywanie informacji Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej.
  9. Procedura anonimowego powiadamiania o nieprawidłowościach.
  10. Szkolenia.
  11. Kontrola.
  12. Zasady przechowywania i ochrony udostępnianych danych.
  13. Rozbieżności między CRBR a ustaleniami instytucji obowiązanej.
  14. Dokumentowanie utrudnień dotyczących ustalenia beneficjenta rzeczywistego.
  15. Przepisy karne.
  16. Załączniki (m.in. oświadczenie o beneficjencie rzeczywistym, oświadczenie o statusie PEP, informacja w sprawie identyfikacji klientów, wykaz państw członkowskich Unii Europejskiej, formularz ryzyka instytucjonalnego i indywidualnego).

Zaufali nam